Emma Fogman

Det finns inga ord

Den 11 Mars var jag och Sam med om en bilolycka. Jag har legat på sjukhus sen den 11:e till i tisdags då jag blev utskriven. Efter olyckan fördes jag till akuten, fick vänta ett tag innan jag kunde röntgas. På bilderna visade det sig att min mage var full med blod för mjälten var skadad och att jag hade sprickor i två utav mina revben. Jag fick operera bort mjälten eftersom den var mosad. Jag piggnade till rätt snabbt och fick åka hem på permission tisdagen den 15 Mars. Men jag hann inte vara hemma länge innan jag börjar känna smärtor i magen. Efter ett tag började jag kräkas, jag mådde så himla dåligt och det slutade inte. Så det var bara till att åka in på akuten igen. Jag fick röntgas på nytt och då upptäcker de blödningar från levern. Levern och revbenen läker utav sig självt, allt jag behöver är att vila och inte göra några ansträngande saker. Man kan leva utan mjälten bara det att man har något nedsatt immunförsvar, det enda jag behöver är ett vaccination som jag kommer få inom kort som är mot bl.a. Pneumokocker. Kommer även få en spruta var femte år i framtiden, antar att det är samma slags spruta jag kommer få snart. Mjältens två viktigaste uppgifter är att bryta ner gamla röda och vita blodkroppar och att producera en typ av vita blodkroppar som vi behöver i vårt immunförsvar. Sam klarade sig bra utan några skador



Bil började brinna efter olycka i Hovslätt

Det har varit riktigt halt i Jönköpingsområdet.I Hovslätt kolliderade två bilar, ev av dem började brinna.

Flera trafikolyckor har inträffat nu under morgonen i Jönköpings området. I Hovslätt har två bilar kolliderat på Hammarvägen vid undergången och en av dem har börjat brinna.

Elden kunde snabbt släckas av räddningstjänst som kom till platsen. Tre personer befann sig i bilarna, två av dem har förts till sjukhus, enligt uppgift ska deras skador initialt inte vara allvarliga. Vägen har varit helt avstängd i samband med olyckan då båda bilarna fick bärgas.




Jag är så glad att jag fortfarande är vid liv när jag kollar på de här bilderna, för det hade kunnat gå så himla mycket värre. Även fast jag har sett bilen med egna ögon efter olyckan kan jag fortfarande inte förstå att det var den bilen vi faktiskt satt i, jag vill inte tro mina ögon. Det här har varit en utav de jobbigaste situationerna i mitt liv, och jag är ännu inte fullt frisk men jag är åtminstone på rätt väg. 

Älskar dig gubben, tillsammans klarar vi allt ♥


Micha

gumman, är så otroligt glad att allt gick bra med dig.

du är awesome bruden, PUSS.

<3

iduss - fotoblogg

usch , va hemskt :( krya!

Catrin Welin

Usch Emma, vilken hemsk upplevelse.

Skönt att ni hade änglavakt.

Bilen ser verkligen mosad ut!

Mvh Catrin

Malin

Hej Emma jättetråkigt att höra om olyckan:/ men skönt att ni klarade er. Jag ska operera bort min mjälte inom kort och undrar om jag kan ställa några frågor till dig. Hade varit jättesnällt:) Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress